Varför har vi startat den här bloggen egentligen?

Som funktionshindrad i en värld anpassad för vanliga mugglare hamnar man ofta i problematiska och ibland dråpliga situationer när någon tänkt till rejält, men fel... Som den gången när det skulle köras ner för den fina rampen utanför livsmedelsbutiken och den inte bara är för brant - någon har lagt kullersten på den också... Inte den bästa ytan på en ramp och Anna höll på att stå på näsan.
Den här bloggen skapades dels för att belysa problemen vi funktionshindrade stöter på dagligen i vår vardag, dels för att vi själva ska få skriva av oss och utbyta erfarenheter. Men hoppas även att väcka en tanke eller två hos alla er mugglare som inte har förmånen att se saker från vår synvinkel...

torsdag 25 februari 2010

Skit också...

...drabbas kanske inte så många av på det sättet om ni inte sitter i rullstol... tur för er! ;-)
närmare bestämt - det man kör på hamnar lätt på händerna - eller vantarna och jackärmarna så här års... börjar ni ana vartåt detta barkar...?
det finns en gata i stan - henrik smithsgatan - där hundägare rastar sina hundar utan att plocka upp efter sig. stora hundar verkar de ha också att döma av storleken på blafforna som alltid ligger strödda längs trottoaren. idag var det ytterst nära att jag körde på en gigantisk sådan, men jag såg den i sista ögonblicket och lyckades missa... *puh*
för någon vecka sedan missade jag inte. hela eftermiddagen undrade jag över folk som stank - han som måste ha ätit något dåligt, den gamla damen med bristande hygien - tills jag kom på att lukten följde med mig vart jag gick. det var JAG som var tanten med den bristande hygienen! gissa vilket *ÄCKEL* jag kände när jag tittade på mina ärmar och upptäckte en brun geggig massa på ena ärmen...och lite brunt på motsvarande däck - jag hade kört i hundskit. FY FARAO så ÄCKLIGT!
vad är då sensmoralen? tja...det är väl mer en vädjan...SNÄLLA hundägare - plocka upp efter vovvarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar